12.05.2016

google-bans-payday-loans-ads

Безспорният лидер на пазара на онлайн търсачките Google няма да допуска реклами на компании за бързи кредити. Интернет гигантът е нарочил доставчиците на пари до заплата за „хищници“, които се хранят от неблагоприятната финансова ситуация на хората. Тук се визират най-вече тези бизнеси в САЩ, където регулаторите не са толкова строги, колкото в Европа, а бедните прослойки на населението са с особено ниска финансова грамотност. Въпреки това мярката ще е валидна за абсолютно всички клиенти на търсачката.

Компанията няма да позволява реклами на такива фирми в своята мрежа, включваща платените реклами в резултатите от търсене, но също така и в нейната дъщерна платформа YouTube. С мярката се цели потребителите да се предпазят от заблуждаващо съдържание и привлекателни слогани, които не информират за скритите условия и такси по кредитите.

Филтрите на търсачката няма да позволяват реклами на продукти, които трябва да бъдат изплатени до 60 дни или имат лихвен процент, по-голям от 36% ГПР. Мярката трябва да влезе в сила от 13 юли тази година.

Единствената опция за този тип компании да достигнат до търсещите в Google е чрез органично релевантни сайтове, които са достатъчно информативни и са от най-голяма полза на потребителя.